1. Szlifowanie i wstępne szpachlowanie
Proces technologiczny lakierowania pojazdu rozpoczyna się od zeszlifowania starej warstwy lakieru i farby. Po wykonaniu tych czynności przystępuje się do nałożenia pierwszej warstwy szpachlu, który stanowi „bazę” dla dla kolejnych czynności: nastrysku szpachlu i podkładu antykorozyjnego. Czynności te pozwalają dokładnie zabezpieczyć pojazd przed korozją.
2. Zabezpieczanie i szpachlowanie natryskowe
Przed naniesieniem szpachlu pojazd zostaje zabezpieczony antykorozyjnym podkładem epoxydowym. Na zamieszczonych fotografiach znajduje się pojazd w komorze po naniesieniu wspomnianego wyżej szpachlu natryskowego.
3. Podkład
Po procesie natrysku szpachlu, zostaje on oszlifowany i samochód jest przygotowywany do naniesienia podkładu antykorozyjnego i wypełniającego. Na pojazd zostaje naniesiony podkład zabarwiony na odcień końcowej barwy samochodu. Takie zastosowanie ma na celu lepsze krycie lakieru. Aby powłoka przeznaczona do lakierowania nie posiadała żadnych zanieczyszczeń, zostaje ona odtłuszczona i wyczyszczona AntySilikonem.
4. Lakierowanie
Lakierowanie to przedostatni proces pracy nad pojazdem. Naniesione zostają 2 warstwy akrylowego lakieru (w przypadku pokazanego pojazdu był to kolor nr 116). Proces ten odbywa się w specjalnie przygotowanej komorze, która zabezpiecza jeszcze świeży lakier przed dostaniem sie zanieczyszczeń na powierzchnie pojazdu.
5. Polerowanie
Końcowy etap to polerowanie, które pozwala na pokazanie pełnego koloru i połysku lakieru. Pojazd poddaje się ostatecznemu montażowi części i może zostać przekazany właścicielowi.